Eerste dagen

7 februari 2015 - Norwich, Verenigd Koninkrijk

Hallo allemaal!

Hier een bericht uit het bewolkte Norwich. Onze reis is tot nu toe prima verlopen. Geen enkele vertraging gehad en telkens bij het juiste adres aangekomen.

Donderdag werden we door Ben opgehaald van een klein treinstation in een piep klein plaatsje en nam ons mee naar zijn vakantie huisje in het plaatsje Sheringham. Helaas zouden we er normaal ongeveer 2 uur over doen maar door files hebben wij er 3 uur over gedaan! Ben was echt super aardig en heeft ons de volgende dag rondgeleidt door het slapende dorpje met echt alleen maar grijze mensen.

Na de rondleiding stelde Ben voor om een typisch Engels ontbijt voor ons te maken en gingen we alle kleine winkeltjes af om daar onze boodschappen te halen. Toen we door de winkelstraat heen liepen voelde het alsof je 50 jaar terug in de tijd was gegaan met alle kleine winkeltjes en gekleurde huisjes.

Na het heerlijke ontbijt zijn we opweg gegaan naar Norwich en ontmoette we Oli op het treinstation. Oli stopte ons in een taxi en reed zelf met zijn moter naar het huis toe en na snel wat te hebben gegeten gingen we gelijk door naar het feest waar hij het al weken over heeft!

We stonden met ongeveer 20 man in een huiskamer van 4 bij 4 en daarin stond ook nog een band te spelen met enorme versterkers en geluidsboxen. De mensen op het feest waren erg sociaal en een heleboel hebben aangeboden om ons rond te leiden of nog een keer af te spreken. Het was wel wat apart om daar zo rond te lopen omdat iedereen mekaar natuurlijk kent en wij Oli pas twee uur kennen. Daarnaast waren de mensen compleet anders dan ons maar dat was geen probleem alleen hebben wij wel onze ogen uit gekeken de hele avond!

Vandaag gaan we lekker door de stad heen lopen en kijken wat er allemaal te doen is in dit levendige Norwich! Het enige probleem is dat alle straten wel heel erg veel op elkaar lijken maar we komen er vast en zeker wel uit!

Tot nu toe is het couchsurfen ons best wel goed bevallen en we kijken dan ook erg uit naar de komende plekken waar we gaan verblijven!

Daaaaaag! :)

1. Ellen:
    13 februari 2015
    Nou leuk hoor!! Spannend allemaal.