Rondreizen

11 maart 2015 - Stratford-upon-Avon, Verenigd Koninkrijk

Halloo allemaal!

Het is al weer even terug dat we wat van ons hebben laten horen want we waren erg druk met mooie steden bezoeken!

Onze eerste stop was Cambridge. Na ongeveer 3 uur te hebben rondgelopen met onze backpacks, vonden we ein-de-lijk een hotel waar we konden overnachten. Engeland heeft namelijk een prachtig systeem waar wij met onze normale betaalpas niet online dingen kunnen reserveren want daar heb je een creditcard voor nodig. Handig..

Na flink wat kilometers in de beentjes te hebben gingen we opzoek naar de binnenstad van Cambridge en daar hebben we dan ook ongeveer 5 dagen kunnen rondlopen. Het centrum was erg mooi en zoals onze receptioniste ook al zei, het lijkt net alsof je in een Harry Potter film bent beland!!

NA Cambridge zijn we naar Birmingham gegaan. Engeland is ook erg leuk als je wisselt van verschillende county's want dan zijn de trein tickets ENORM duur!! Dus gingen wij met de bus en hebben wij een heerlijke rit van ongeveer 4 uur gehad en daardoor kwamen we lekker gammel aan. Het hotel was snel gevonden gelukkig en omdat het al bijna avond was gingen we opzoek naar een lekker restaurantje om ons vol te stoppen met eten:)

Birmingham zelf viel ons een beetje tegen. We kwamen er achter dat tijdens de tweede wereld oorlog Birmingham bijna helemaal plat gebombardeerd was door de duitsers en dat er daarom weinig historische gebouwen over zijn gebleven en dus het een betonnen stad is. Toch hebben we in deze 5 dagen dat we hier waren, nog een aantal mooie plekjes gevonden en hebben we dan ook weer heel veel gelopen. Ergens ver uit het centrum en in de outskirts van Birmingham liepen we een heuvel op en hadden we een super mooi uitzicht over de skyline van de stad.

Hierna gingen we met de trein naar Stratford-upon-Avon. Ook hier hadden we weer veel geluk en konden we makkelijk een goedkoop hotelletje vinden en gelijk onze tassen daar gedumpt en de stad in gelopen want het was echt super mooi weer! Helaas konden we niet overal in gaan want we zijn arme studentjes en de toegangsprijzen waren echt mega duur dus zijn we overal mooi om heen gelopen :)

DIt is echt een heel erg mooi stadje met heel erg veel historie en we zouden hier wel weken kunnen rondlopen. We hebben veel gezien, gelezen en gegeten!! Echt een top plekje maar wel bezaaid met Chinezen en Japanners.

Na flink ondergescheten te zijn door een stelletje meeuwen en duiven zitten we nu even op onze hotel kamer te relaxen. Zometeen gaan we nog lekker uiteten voor de laatste keer in dit mooie stadje want morgen  reizen we door naar Oxford!!

Dag Allemaaaaaaaaaaal

xxxx

1. Je Tante Rika!:
    11 maart 2015
    Very Shakespearian Stratford-upon-Avon!
    xxx
  2. Ellen:
    11 maart 2015
    Stratford-upon-Avon daar konden jullie natuurlijk niet onder uit wanneer je Shakespear fan bent! Fijn om te lezen dat alles goed gaat. Chinezen en Japanners hebben we hier ook hoor in Giethoorn.
    Tot jullie volgende reisblog. Liefs mama